Hónapok óta készültek a szervezők az évtizedek óta üresen álló, egykori mosonmagyaróvári Főhercegi Malom udvarán megrendezendő kiemelt gasztronómiai vásárra, ahol az egész országból érkező kézművesek, vendéglátók valamint a Stílusos Vidéki Éttermiség (SVÉT) termelői és gasztrovására biztosítja a magas színvonalat.
A vasárnapi rendezvényt dr. Nagy István agrárminiszter, a térség országgyűlési képviselője nyitotta meg, aki beszédében arra hívta fel a figyelmet, hogy
A mai nap egy olyan egyedi rendezvény, amelynek célja, hogy tanuljunk, a megismerjük azokat az új gasztronómiai csodákat, amelyeket híres magyar szakácsok, vendéglősök alkotnak. Valamint cél az is, hogy a magyar gazdák lehetőséghez jussanak, a kiváló kézműves termékeik közvetlenül odataláljanak a fogyasztóhoz. Az pedig már csak ráadás, hogy ez a találkozás egy fiatalos környezetben van, amely így egy igazán izgalmas és tartalommal teli közösségi térré válik.
A nap háziasszonya Geszler Dorottya volt, aki a tárcavezető véleményét kérdezte a program fő feladatáról, mely szerint: „a kezdeményezés célja, hogy a termelőket közvetlenül összekapcsolja az éttermekkel illetve a vásárlókkal.” A miniszter elmondta:
Ennél jobb kezdeményezés nincs is! A magyar gasztronómia újjászületésének alapja a magyar kézműves termékek felhasználása, amely a 21. században az idegenforgalom új iránya is egyben. A magyar kézműves termékek meghódítottak az éttermeket, s ezzel együtt bennünket, fogyasztókat, vendégeket is.
A SVÉT mozgalommal kapcsolatban kifejtette: Ez az a 21. századi életérzés, amelyre mindnyájunknak szüksége van. A tudatosság, a minőség, a fiatalos életérzés, s a kiváló közösség összessége adja a SVÉT életérzést, s ennél jobb dolgot egy magyar gazdának, egy termelőnek nem lehet adni.
Ruprecht László, a Stílusos Vidéki Éttermiség elnöke köszöntőjében kifejtette:
Elsősorban vidéki illetve olyan budapesti éttermek bevonásával működik a SVÉT gasztronómiai szegmensének működése, akik magasabb minőséget biztosítanak. A SVÉT éttermei kizárólag kiváló hazai nyersanyagokra építkeznek, amely a rendezvényeken desztináció szinten is megjelenik. Fontos még a hozzá illő borok kínálata, hiszen ezek is kiemelt szerepet kapnak az étkezéseknél.
Az elnök arra is kitért, hogy a SVÉT, mint brand nemcsak a gasztronómiai kínálat minőségét szorgalmazza, tagjaik között fontos szempont a hosszú távon gondolkodó tulajdonosi kör, valamint az elkötelezettség és céltudatosság ismérve is a magyar gasztronómia irányába.
Forrás: AM Sajtó | Fotó: Bánhegyi István |